21. 6. - 16. 8. 2015
Městská galerie Panský dvůr ve Veselí nad Moravou připravila soubornou výstavu věnovanou veselskému malíři Ludvíku Ehrenhaftovi (1872 - 1955) při příležitosti 60. výročí umělcova úmrtí.
28. 5. - 10. 7. 2016 / VÝSTAVA V UPRAVENÉ VERZI PRODLOUŽENA DO 31. 7. 2016 (AKTUÁLNĚ POUZE DÍLA M. HOZOVÉ)
Výstava plastik, reliéfů a objektů absolventů pražské Akademie výtvarných umění ateliéru Karla Nepraše. Figurální sochaři Hozová s Bartáčkem pracují s tradičními tématy sochařství, postavou, hlavou, reliéfem. S dědictvím tradice a výzvami současnosti se vyrovnávají skrze grotesku, humor, ale i kritiku.
Kurátor výstavy: Vojtěch Petratur.
Vernisáž výstavy se uskuteční v sobotu 28. května 2016 v 16 hodin v Městské galerii na Panském dvoře. Výstavu uvede Barbora Lungová.
Výstava bude přístupná zdarma ve dnech úterý až neděle od 13 do 17 hodin.
Martina Hozová a Karel Bartáček jsou sochaři. Potkali se na pražské Akademii výtvarných umění v ateliéru Karla Nepraše. Jsou to sochaři figurální, pracují s tradičními tématy sochařství, postavou, hlavou, reliéfem. S dědictvím tradice a výzvami současnosti se vyrovnávají skrze grotesku, humor, ale i kritiku. Martina Hozová využívá instalatérské, industriální a v poslední etapě hlavně IT materiály, které nás obklopují. Stávají se součástí soch přímo, nebo skrze otisky. S vtipem sobě vlastním se pouští do hlav obmotaných kabelem, do stylizací pankáčů a bust tetovaných vodícími dráty, konektory, napájecími a propojovací kabely, trafy a paralelními porty. Aktuálním tématam po cyklech barokních moralit, Evoluce a Dystopie jsou různé aspekty komunikace, které s elektronikou, vodícími dráty a Matrixem úzce souvisí. Spojuje tak svět starých a nových mýtů. Oblíbená témata sochaře Karla Bartáčka se točí okolo přírody, její symboliky, dějů, procesů. Příroda a její části – řeky, stromy, květiny se stávají bytostmi, velmi podobně je vidělo sochařství ve svém zlatém věku. Vše je v pohybu, jakoby roztančené. Jsou tu tančící květiny, baletní nábytek – Labutí jezero, houbové akvabely. Příroda ve víru tance je ženským aspektem. Ten mužský se odvolává na avantgardy a kubištovskou stylizaci ostře řezaných tváří v sochách z černé a červené série. A někde mezi tím stojí špagetový Hamlet s knotem, Pisoár s deštníčkem a Společenská hra, díky níž je zjevné, že umění současnosti si hledá další funkce v lidských životech, netouží být jen uměním pro umění, ale chce se stát přirozenou součástí světa, v němž každodenně žijeme.
(Text Martina Vítková, historička umění)
10. 5. - 14. 6. 2015
Výstava Jiřího Načeradského s názvem Kudlanky představí v reprezentativním průřezu téma, které se pro autorovu tvorbu posledních let stalo dominantním.
Copyright © 2013 Veselské kulturní centrum, o.p.s.